söndag 30 maj 2010

Varvet 2010


26-27 grader varmt och strålande sol. Perfekt för en dag på stranden.

Nu var det ju tyvärr inte stranden som gällde för mig den 22:a maj i år. Det var istället 21 km asfalt, trängsel och dessvärre någon slags "folkfest" som skulle klaras av.

Äventyret startade redan dagen innan på väg till Gbg då SJ vänligen, och som vanligen, ordnade med en ordentligt försenad ankomst. Dryga en och en halv timme i Hallsberg slår vilken kolhydratsladdning som helst på fingrarna.

Väl på plats i mitt hjärtas stad mötte jag upp med kamrat Kalle och ordnade med nycklar till lånade lägenheten.En god natts sömn och dagen D var inne.

Ordentlig frukost. Samma som vanligt. Ombyte och sedan promenad till startområdet.

Det var MYCKET folk i rörelse och MYCKET folk på plats.

Vi mötte upp Frida och Jocke med hund. Frida skulle också springa. Jocke och hund var publik. Jag och Kalle startade 14.00 och kände redan från start att det skulle komma vara andras tempo som i mångt och mycket skulle få styra. Det där med att "hålla höger" gick totalt förlorat i värmen. Folk gick där dom ville och dessutom tidigt i loppet.

Vätskekontrollerna lämnade också en del att önska. Varför inte ha vatten och sportdryck på båda sidor?

Vi trängdes. Vi tog oss igenom. Vi svimmade inte.

Vi kommer troligen inte att springa Göteborgsvarvet igen. Det där med "folkfest" är inte riktigt min grej. Delad glädje är halv glädje liksom. Men jag vet inte. Jag har haft fel förr. En gång, kanske två.

Resultatet?
1:48:50

Jag och Kalle fick exakt samma tid trots att han försökte lägga in en förrädares spurt på slutet....

Alltid med hjärtat, Måns

2 kommentarer: