måndag 19 april 2010




Kaxade upp mig igår och skrev på fejan att jag skulle ta pallplatsen från Kajsa Bergqvist på Stockholms första Run for water 6 km. Sanningen är att jag gjorde det med 2 min. Helt osannolikt kul tävling. Fick en startplats för en månad sedan och tänkte att det vore kul att testa lite asfalt mitt i stan för omväxlingsskull.

Knöade in mig rätt långt fram i starten, och värmde plikttroget upp med de övriga 2000 i starledet. Första kilometern var fruktansvärd men rätt snabbt fick jag syn på klockan som visade 4:20 tempo. Försökte kontrollerat ta mig runt och nöta av bit för bit och vid tre fick jag kontakt med en finne som gick för 26 min så jag tog rygg. Hade bra tryck i gamla stan tog lite vatten och benen ville rusa sista 800 m men jag sparade lite för upploppet i parken. Kul och är glad över känslan att täppa till truten på alla tvivel.

Tid: 26:33

Munkastigen:
Nu var detta bara ett mindre mellanspel inför nästa helgsdrabbning i trakterna runtMunkastigen, som kommer bli en höjdpunkt denna vår. Ifall allt stämmer med väder, kroppen och annat som kommer jag ge allt för att putsa tiden från Ursvik ultra. Och kanske till och med kommer få mina åtråvärda poäng i peppes trailcup. Vem vet?

TEC:
Förra helgen hjälpte jag till med pacing på Täby Extreme Challange. Det blev två iskalla varv först med Roxen och sedan med Zingo som jag raggade upp vid varvningen efter 100 km. Natten var magiskt och tuff, det blev som ett enda långt intervallpass. Stämningen på tävlingen var god och jag spåkade med otaliga idoler. Banan bjöd på skiftande utmaningar och terrängpartiet var verkligen knepig i beckmörkret. En stor eloge till alla inblandade. Det var en ära att få hjälpa till.

2 kommentarer:

  1. Bra med formtoppning! Ses på Munka

    SvaraRadera
  2. Tack, hoppas det blir kul på Munka, kommer göra allt för att ha en trevlig dag.

    SvaraRadera