onsdag 24 mars 2010

Ursviks-ultra nevroser....


Pepp, önskas


Ja. Då är det bara några dagar kvar fram till start för min första terrängultra på 45 km. Banan (xtreme 15 km) är riktigt tuff med en höjdskillnad på ca 1500 meter. Underlaget består av is, snö, lera, vatten och grus.

Har varit märktbart lung efter helgens löpning men nu börjar jag darra. Kommer det att gå? Hur laddar jag dessa dagar timmar som är kvar? Hade tänkt mig följande schema:

Tisdag: Vila
Onsdag: Lunglöpning ca 6 km + löpskolning.
Torsdag: Vila (matladdar)
Fredag: Powersim (lungt tempo på bana 3)
Lördag: Morgonyoga, sedan vila.
Söndag: Start kl 0300

1 kommentar:

  1. Hej! Trevlig blogg. Önskar dig allt lycka till i helgen, full av respekt om du grejar hela vägen. Jag har definitivt kastat in handduken, tyvärr... för klen helt enkelt! =/ Min Ultradebut får bli Lidingö istället, förhoppningsvis på en vacker bana!

    SvaraRadera