torsdag 25 mars 2010

9 min vinst på snöigt "Två Sjöar runt"





Kapade hela 9 minuter från 2009. Härligt löpevent runt sjöarna av billianta arrangörerna SIK. Kortfattad sammanfattning nedan. Grymt nöjd med detta träningspass inför Ursviks Ultra om en vecka. Plats 45 av 75 startande. Hur gick det för er?

-----------------------------------------------------------------------------------------

Löpning
86 min 25 sek
Snöstorm i Två sjöar runt. Gick ut i mitt tänka 5:20/5:15 tempo. Fick en liten klunga i rygg första 8 km, men hade ryggar att haka på. Första varvet gick lite fort. På andra varvet gick flåsnacken om, tog rygg och la upp en plan att ta honom (johan) i spurten sist kilometern. Tätten drog från första början. Vid 15,5 km la jag in en extra växel och plockade två löpare vid lötsjön, plus Johan. I sista backen fick jag nos på en till och la in ytterligare en växel och efter en spurtstrid. Gick jag dyngsur i mål på en kalastid. Grymt arrangerat igen av SIK. TACK.
16,65 km
05:11 min/km
11,56 km/h

2010
Placering 45 av 75
2009
Placering 83 av 89

2 kommentarer:

  1. Jäklar vilken utveckling! Och perfekt som snabbt formpass innan UU. Kommer att bli riktigt spännande.

    SvaraRadera
  2. Tusen tack smultran, blir premiär för mig på denna distans. Formen känns bra men får se hur långt det räcker när gamin visar över 35 km. Återkommer med gedigen rapport.

    SvaraRadera