onsdag 4 augusti 2010

Vertex uppladdning och fästingar.....





Några sköna veckor i juli har bjudit på löpträning och i synnerhet backe. Utrustningen har förstärkts från startfitness med camelback, x-talion 212 och lite små grejer. Denna vecka har jag varit på yogacamp på hemmaplan för att stärka upp bålen. Skönt att kika igång med morgon och kvällsyoga i roddarhuset med MR T.

Måndagens tokregn gjorde mig ännu mer bestämd över att nu gäller det att ta en terrängrunda på bogesund för att bygga vidare på den mentala styrkan. I Vålådalen kan det regna och då gäller det att hålla ut. Humöret var inget vidare i måndags, efter 68 timmar turnérande genom Sverige med Melissa Horn, inte beroende på bandet, utan bristen på sömn. Trots att jag slocknade redan kl fyra på söndagen var kroppen lite i ofas. Även förmycket sömn kan skapa oreda i systemet, men ack så välbehövligt det var. När sov du 14 timmar senast?

Eftersmaken blev inte bättre av att jag fan två inborrade fästingar på olämpliga ställen efteråt. Men nu är humöret bättre och helgens fjällmarathon kommer bli spännande. Håll ut, uppdateringar kommer.


Sträcka:
16,63 km

Hastighet:
10,38 km/h

Tempo:
05:47 min/km

Maxpuls:
174 slag/min
Snittpuls:
138 slag/min


1 kommentar:

  1. Lycka till i helgen Daniel!!! Nu är det din tur att rocka fett!!!

    SvaraRadera