onsdag 15 juni 2011

Pers är alltid pers.....


Xtreme ursvik 15 km.


Med minimal marginal lyckades jag pressa ned mitt PB i går i ljuvliga ursviks terrängen.
Hade inte garmin på armen och gick på känsla 100 %.
I och för sig hade jag telefonen på armen, men tjuvkikades enbart vid milpassseringen,
då låg jag nära till för nytt rekord.

Jobbade igenom banan kilometer för kilometer utan att maxa i alla uppförslut.
Gick vid tre av de brantaste partierna. Och la till löpning i två uppförslöpor jag gick i förra gången.
Kroppen gick för högtryck och hade vilat tillräckligt efter sthlm marathon. En svacka dök upp runt 13 kilometer,
men när jag analyserar runkeeper kurvorna i efter hand så är det inte så konstigt.
Från ca 11 km till 13 km gick i 4:45 tempo så då ville kroppen tagga ner lite.
Men det ville inte jag.

Försökte vända svacka men att intala mig att det är mindre än 10 min kvar nu.
Kom igen, stå på. Vågade inte fippla med telefonen och lätt steget ta mig närmare målet.
Vid näst sista backen fick jag syn på en rödkläd kvinnliglöpare som kämpade friskt.
Jag plockade in meter för meter och på upploppet kunde jag inte hålla igen,
och la in en effektiv spurt och något oartigt gick om.
Men tackade för draghjälpen och ursäktade mig efter målgång.

Höll en högt tempo från start som mattades något efter den sedvanliga kampen vid 4 km och St:annasbacke.
Gick sista knorren uppför och återhämtade mig bra för att ha bra fart på följande kilometer.
Duggregnet strillade lätt ner ut men nästan hela loppet, vädret var kanon ifall du frågar mig.
Lyckades utmed turen, bli om sprungen av fyra löpare,
men plockade ca 6 löpare något som under tävlingen stärker den mentala viljan, och att fullfölja i bra fart.

Nu blir det sommar ledigt på xtreme till augusti, lite synd då jag känner bra flyt i löpningen nu,
men kan vara bra att ladda om.

Nytt PB firade jag med nybakad sockerkaka då jag ramlade innan för dörren hemma.
Snacka om FESTSmiley

Segertid: 75:23 (tidigare PB 75:27)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar