onsdag 30 juni 2010

Sanddyner på Skagen



Förra veckan var jag i Skagen och tog två löppass på stränderna runt Grenen som yttersta nordspetsen heter på Jylland.

Magsikt att nöta på men vid andra tillfället var motvinden brutal. Kul att växla om från vanlig terrräng hemma till beachlöp. 60 km sandstränder finns det i dessa trakter. Min sista runda i motvinden tog 26 min på 3,7 km sträcka. Ingen vidare fart men att bli blästrad om benen och i ansiktet var uppfriskande. Resterande tur denna midsommarafton fick bli platt asfaltsrens i 4:30 fart.

Pass 1.


12 Löpning - Åter.
87 min
Skagen1. Plattlöp från huset ut till grenen. 5 km sandlöp sammanlagt tog det i soft. Gick ut 0720 innan frukost. Senaste dagarnas fest och bilfärd har laddat batterierna. Nu blir det mera träning på semestern. Vacker utsikt på stranden över de tre haven. Skagerak, kattegat och ett tredje. Vad heter det?
13,9 km
06:16 min/km
9,59 km/h


Pass 2
17 Löpning - Terr.
26 min
Tung motvind på grenen i skagen. Mäktigt att sandlöpa i 12 sek meter. Galet mycket sand i ansiktet
3,7 km
07:02 min/km
8,54 km/h
Redigera | Kopiera| Visa

15 Löpning - Snab.
18 min
Efter sandlöp blev det att växla till snabb och platt löpning. 4x15 sek fart i motvinden. Bra rens i centrala skagen.
4,1 km
04:23 min/km
13,67 km/h
Redigera | Kopiera| Visa

12 Löpning - Löps.
19 min
Växlade upp på stranden grenen med. 6x25 hällkick, skipping, travgång, mångsteg. Även några foto löpningar. Även 4x25 tåhäv.
1,3 km
14:37 min/km
4,11 km/h

1 kommentar: